SZUKAJ URZĄDZENIA
ROZWIĄZANIA DLA
TYP PRODUKTU
ROZWIĄZANIE
TYP PRODUKTU
  • JEDNOSTKI WYŚWIETLAJĄCE
  • DIAGNOSTYKA
  • POMIARY
  • ANALIZA EMISJI SPALIN
  • ZDALNA DIAGNOSTYKA
  • STACJE KLIMATYZACJI
  • HEADLIGHT ANALYSIS
  • DEZYNFEKCJA
FUNKCJE
OPROGRAMOWANIE


ADAS

Rozwiązania TEXA do kalibracji kamer
i radarów

 

Systemy ADAS (Advanced Driver Assistance Systems – Zaawansowane Systemy Wspomagania kierowcy), coraz powszechniejsze w pojazdach najnowszej generacji, zostały zaprojektowane z myślą o zapewnieniu bezpieczeństwa i komfortu jazdy. Realizują one między innymi funkcje: automatycznego hamowania awaryjnego, asystenta kontroli prędkości, utrzymania pasa ruchu, wykrywania pieszego czy identyfikacji znaków drogowych.

Aby wesprzeć profesjonalne warsztaty w naprawach zaawansowanych podzespołów aktywnego bezpieczeństwa, TEXA stworzyła kompletną, modułową i wielomarkową ofertę będącą w stanie odpowiedzieć na wymagania wszystkich warsztatów, w tym także tych specjalizujących się w wymianie szyb, warsztatów blacharskich czy wulkanizatorów jak również innych warsztatów wielomarkowych.

Oferta obejmuje:
- RCCS 2 (Radar and Camera Calibration System) - Zestaw do kalibracji kamer i radarów dostępny w trzech wersjach
- CCS (Camera Calibration System) - Zestaw do kalibracji kamer
- ACS (All Around Calibration System) – Zestaw do kalibracji kamer 360°
- Odbłyśnik do kalibracji radaru martwego pola
- Kit ADAS TRUCK - Zestaw ADAS do samochodów ciężarowych


Narzędzia TEXA umożliwiają precyzyjne przywrócenie poprawnego działania systemów ADAS, zgodnie ze specyfikacjami wymaganymi przez producentów, wykonując kalibracje statyczne oraz dynamiczne zapewniając przy tym bardzo szerokie pokrycie CAR i TRUCK, o co najmniej 30% wyższe w stosunku do rozwiązań dostępnych na rynku.

Oprogramowanie IDC5 prowadzi mechanika krok po kroku przez wszystkie etapy, dzięki obecności dedykowanych kart pomocy specjalnie opracowanych dla poszczególnych pojazdów.
Ponadto, aby poznać wszystkie sekrety systemów ADAS, dział TEXAEDU opracował dwa dedykowane szkolenia specjalistyczne: D9C i D9T.

Gorąca linia z ekspertem
W przypadku jakichkolwiek wątpliwości lub pytań dotyczących procedur kalibracji, TEXA oferuje specjalną infolinię Call Center ADAS: szybkie
i kompetentne wsparcie, które pomoże rozwiązać wszelkie Państwa problemy.


 

JESTEM ZAINTERESOWANY

PREZENTACJĄ PRODUKTU I PROSZĘ O KONTAKT!

 

 

 

RCCS 2: system TEXA do kalibracji kamer
i radarów dostępny w trzech wersjach

RCCS 2 pozwala mechanikowi na niezależne zarządzanie wszystkimi etapami procesu pracy, łącznie z kontrolą ustawienia zawieszenia  w samochodach i lekkich pojazdach ciężarowych, oferując prostą, bezpieczną i wysoce profesjonalną usługę.
RCCS 2 jest dostępny w trzech wersjach:

  

Z UCHWYTAMI NA OBRĘCZE KÓŁ
Z UCHWYTAMI NA OPONY
Z ZESTAWEM DO KONTROLI USTAWIENIA ZAWIESZENIA,
CZUJNIKAMI CCD I UCHWYTAMI NA OBRĘCZE KÓŁ

 

 

Modułowa budowa RCCS 2, poprzez kompatybilność ze wszystkimi panelami kalibracyjnymi TEXA,
daje warsztatowi możliwość swobodnego doboru tylko tych paneli, które odpowiadają jego potrzebom w danym momencie. 
RCCS 2 jest wszechstronny, ponieważ może być używany w połączeniu z dodatkowymi rozwiązaniami do kalibracji radarów i kamer cofania. Umożliwia to stworzenie kompletnego rozwiązania zdolnego do obsługi elektronicznych systemów wspomagania kierowcy, takich jak na przykład:
Ostrzeżenie o kolizji tylnej
Asystent pasa ruchu
Tempomat adaptacyjny
Asystent parkowania
Rozpoznawanie znaków drogowych
Monitorowanie martwego pola
System Night Vision
Widok 360°

 

 

 

System RCCS 2 (System Kalibracji Radarów i Kamer)

RCCS 2 wykorzystuje wysoce wydajny tryb ustawiania optycznego, który umożliwia szybkie i precyzyjne wykonanie wszystkich czynności związanych z kalibracją radarów i kamer.

Jest dostępny w dwóch wersjach:

  

Z UCHWYTAMI MONTOWANYMI NA OBRĘCZY KOŁA
Z UCHWYTAMI MONTOWANYMI NA OPONIE

 

  


W celu ustawienia pojazdu wykorzystuje się dwa laserowe dalmierze, których wiązki kierowane są na dwie tabliczki pomiarowe.
Wersja RCCS2 wyposażona w uchwyty na obręcz koła może zostać rozbudowana przez dodanie elektronicznych czujników CCD,
pozwalających na kontrolę ustawienia zawieszenia i cyfrowe pozycjonowanie zestawu RCCS2.

Przed przystąpieniem do kalibracji, należy sprawdzić geometrię zawieszenia pojazdu. Pominięcie tego etapu może wiązać się z ryzykiem w zakresie bezpieczeństwa oraz niezadowolenia klienta. Czynność tą można zlecić warsztatowi zewnętrznemu posiadającemu urządzenie do kontroli zawieszenia, jednakże wiąże się to  z utrudnieniem pracy i zmniejszeniem zysku z wykonywanej usługi.

Z tego względu, chcąc zaoferować swoim klientom pełną i profesjonalną usługę można skorzystać z zestawu RCCS 2 z uchwytami na obręcz koła podlegającego rozbudowie przez dodanie czujników CCD, umożlwiających sprawdzanie ustawienia zawieszenia oraz cyfrowe pozycjonowanie zestawu kalibracyjnego.

 

 

Technologia laserów najnowszej generacji
Wykorzystanie nowych dalmierzy jest rozwiązaniem TEXA zaprojektowanym
w celu sprostania najbardziej wymagającym oczekiwaniom profesjonalnej i precyzyjnej obsługi, której oczekują warsztaty na całym świecie.

 

 

Przesuwny odbłyśnik wyposażony w centralny laser do ustawiania względem radaru czołowego.

RCCS 2 z zestawem do wstępnej kontroli ustawienia zawieszenia

Warsztaty specjalistyczne, wybierając RCCS 2 wraz z zestawem do cyfrowej kontroli zawieszenia mogą zaoferować swoim klientom szybką i profesjonalną obsługę. To rozwiązanie istotnie upraszcza ustawienie pojazdu względem wielofunkcyjnego zestawu do kalibracji i równocześnie pozwala sprawdzić poprawność ustawienia zawieszenia.

Zestaw wykorzystuje cztery elektroniczne sensory CCD wyposażone w czujniki na podczerwień, które instalowane są zarówno na konstrukcji RCCS 2, oraz na kołach przy pomocy czteropunktowych uchwytów z mocowaniem na ich obręczy. Lekkość czujników i brak przewodów połączeniowych pomiędzy przednimi a tylnymi sensorami zapewniają najwyższą wygodę użytkowania oraz absolutną precyzję pomiaru kątów zawieszenia pojazdu.

Wysoką dokładność tego systemu zapewnia także zastosowanie oprogramowania TOE AND THRUST ANGLE CHECK, które pozwala na wykonanie, w kilku prostych krokach, dwóch rodzajów czynności: szybkiej kontroli ustawienia RCCS2 względem geometrycznej osi jazdy pojazdu i powierzchni warsztatu, a także weryfikację zbieżności kół. Te procedury są kluczowe dla przygotowania samochodu do kolejnego etapu kalibracji kamer i/lub radarów.

Panele i akcesoria do kalibracji

Zestaw RCCS 2 do celów kalibracji systemów ADAS wykorzystuje ponad 30 paneli i innych akcesoriów właściwych dla poszczególnych zastosowań, które umożliwiają łącznie obsługę licznych modeli 42 producentów pojazdów.
Skontroluj szerokie i stale aktualizowane pokrycie ADAS:

 

 

 

 

Oprogramowanie do ustawiania zestawu RCCS 2 wzglę dem pojazdu i sprawdzania ustawienie zawieszenia

Operator przystępuje w pierwszej kolejności do montażu czterech czujników CCD na kołach i przeprowadza kontrolę ustawienia zawieszenia pojazdu. Następnie zdejmuje czujniki z przedniej osi pojazdu i umieszcza je na belce regulacyjnej RCCS 2, w celu prawidłowego ustawienia zestawu względem geometrycznej osi jazdy (względem tylnej osi pojazdu). Poniżej znajduje się praktyczny przykład ustawiania zestawu i zawieszenia kół z wykorzystaniem dedykowanego oprogramowania:

 

 

 


Głowice elektroniczne CCD z wbudowanymi czujnikami na podczerwień. Lekkość czujników i brak przewodów połączeniowych pomiędzy przednimi a tylnymi czytnikami zapewniają najwyższą wygodę użytkowania oraz absolutną precyzję pomiaru kątów zawieszenia pojazdu.

Uchwyty samocentrujące montowane na obręczach koła
TEXA opracowała wyjątkową formułę idealnego ustawienia pojazdu z zastosowaniem nowych samocentrujących uchwytów do szybkiego montażu na obręczy koła, na których mogą zostać zainstalowane tabliczki pomiarowe czy też innowacyjny system CCD (wersja RCCS 2 z zestawem do kalibracji cyfrowej).

Pokrętło do precyzyjnej regulacji panelu
RCCS 2 dzięki zastosowaniu praktycznego pokrętła znajdującego się z tyłu urządzenia umożliwia wykonanie precyzyjnej regulacji celem zachowania równoległości położenia paneli względem pojazdu.

CCS, wielomarkowy zestaw do kalibracji kamer

Dawniej w przypadku pęknięcia lub uszkodzenia szyby przedniej wystarczająca była jej wymiana. Dzisiaj należy także zadbać o przywrócenie prawidłowych ustawień kamer zintegrowanych z szybą, ponieważ odpowiadają one za konkretne funkcje wsparcia kierowcy.

System CCS (Camera Calibration System) został zaprojektowany tak, aby umożliwić warsztatowi optymalną konfigurację zestawu, dostosowaną do jego potrzeb. Składa się z solidnego wspornika, na którym umieszczane są panele przeznaczone do poszczególnych marek pojazdów.

CCS przewiduje także opcjonalne zastosowanie maty z podziałką i dwóch podpór do wyznaczania osi kół za pomocą poziomicy laserowej.

Budowa zestawu sprawia, że jest on podstawowym rozwiązaniem, niezwykle prostym w obsłudze, poręcznym i łatwym do przemieszczania, nawet poza warsztatem.

CCS jest doskonałym rozwiązaniem dla mechaników, którzy nie mogą stworzyć w swoim warsztacie stałego stanowiska do kalibracji kamer. Po zakończeniu kalibracji cała konstrukcja może być zdemontowana i odstawiona
w dogodne miejsce.

IR Calibration Target

Urządzenie kalibracyjne IR (infrared) – to bardzo przydatny dodatek, pozwalający na szybkie i precyzyjne wykonanie kalibracji kamery na podczerwień, kluczowego urządzenia z punktu widzenia bezpieczeństwa drogowego, które ułatwia kierującemu wcześniejsze dostrzeżenie osób i zwierząt po nastaniu zmroku.
Urządzenie kalibracyjne IR, umieszczone przed pojazdem, symuluje obecność emitującego ciepło obiektu.

Odbłyśnik do kalibracji radaru martwego pola


To podstawowe narzędzie umożliwiająca wykonanie kalibracji radarów ultradźwiękowych montowanych w pojazdach takich marek jak HYUNDAI, HONDA, KIA, LEXUS, MAZDA, MITSUBISHI, SUBARU, TOYOTA.

Składa się z metalowego stożka odbłyskowego, lasera oraz kątomierza, który jest pomocny podczas prawidłowego ustawiania stożka.

Odbłyśnik opracowany przez TEXA jest uniwersalny, gdyż może być stosowany zarówno do radarów przednich, jak i tych bocznych oraz tylnych.

ACS (All Around Calibration System)

System ACS jest szczególnie przydatny, ponieważ umożliwia przeprowadzenie kalibracji kamer 360° i ustawienie urządzenia “symulator Dopplera*” w pojazdach należących do Grupy VAG (AUDI, SEAT, SKODA, VOLKSWAGEN, LAMBORGHINI).

ACS to konstrukcja z aluminium, do której przymocowane są dwa poziome panele oraz  dwie tablice magnetyczne znajdujące się na pionowych wspornikach. W podstawie znajduje się miejsce na trzy laserowe dalmierze, które są niezbędne dla sprawdzenia poprawnego ustawienia przyrządu względem pojazdu.

Rozwiązanie TEXA charakteryzuje się ogromną wygodą użytkowania, a to wszystko dzięki kółkom, w które jest wyposażone i które umożliwiają jego łatwe przemieszczanie. To bardzo ważna cecha pozwalająca na wykonanie wszystkich czynności przez jedną osobę w sposób łatwy i prosty, oszczędzając czas bez zaangażowania innych techników.


*Kalibracja radarów tylnych i bocznych jest możliwa przy wykorzystaniu Symulatora Dopplera TEXA.

Zestaw do kalibracji ADAS TRUCK

Również niektóre marki samochodów ciężarowych i dostawczych wymagają zastosowania właściwego sprzętu do prawidłowej kalibracji systemów wspomagania kierowcy: kamer, radarów lub czujników sterujących między innymi pracą aktywnego tempomatu.

Rozwiązanie TEXA składa się z paneli do kalibracji przeznaczonych dla poszczególnych marek pojazdów oraz systemu regulacji optycznej, który zawiera poprzeczkę pomiarową oraz laser, niezbędny do kontroli poprawnego pozycjonowania pojazdu względem zestawu, a następnie kalibracji radarów takich producentów jak: WABCO, TRW i TRW/Knorr.

Zestaw ADAS TRUCK zawiera również laserowe głowice pomiarowe, laser do regulacji Tempomatu Adaptacyjnego oraz lustro adaptacyjne do radaru WABCO.
IDC5 prowadzi operatora, krok po kroku, przez wszystkie etapy kalibracji, również w przypadku pojazdów, które wykonują procedurę adaptacji na drodze.





Panele kalibracyjne i
akcesoria TRUCK

Skontroluj szerokie i stale aktualizowane pokrycie ADAS:

www.texa.com/adas

 

Idealne dopasowanie do oprogramowania IDC5

Zestawy kalibracyjne TEXA należy stosować w połączeniu zZestawy kalibracyjne TEXA należy stosować w połączeniu z oprogramowaniem diagnostycznym IDC5, dzięki czemu wykonanie wszystkich operacji staje się szybkie i skuteczne.
Oprogramowanie zawiera karty pomocy przygotowane dla poszczególnych mark i modeli pojazdów. Informacje zawarte w kartach pomocy prowadzą operatora krok po kroku przez wszystkie etapy kalibracji gwarantując poprawność ustawienia: wysokości panelu, odległości od pojazdu, pozycji zestawu względem pojazdu. Po zakończeniu kalibracji oprogramowanie proponuje wydruk raportu z przeprowadzonych operacji, który może zostać przekazany klientowi.

Urządzenia dzięki czemu wykonanie wszystkich operacji staje się szybkie i skuteczne.
Oprogramowanie zawiera karty pomocy przygotowane dla poszczególnych mark i modeli pojazdów. Informacje zawarte w kartach pomocy prowadzą operatora krok po kroku przez wszystkie etapy kalibracji gwarantując poprawność ustawienia: wysokości panelu, odległości od pojazdu, pozycji zestawu względem pojazdu.

Po zakończeniu kalibracji oprogramowanie proponuje wydruk raportu z przeprowadzonych operacji, który może zostać przekazany klientowi.

Obsługa klienta TEXA

TEXA zawsze wspierała swoje narzędzia szerokim zakresem usług dodatkowych, aby dostosować je do nieustającej i ciągłej ewolucji pojazdów, zapewniając dodatkową praktyczną pomoc w rozwiązywaniu problemów i dostarczając kompletną i wszechstronną wiedzę warsztatom.

Najważniejszymi usługami TEXA są TEXPACK, umowa rocznej aktualizacji oprogramowania dla wszystkich typów środowisk oraz TEX@info (biuletyny techniczne, funkcja "ROZWIĄZANE PROBLEMY" wspierana przez Google, dostęp do Call Center i iSupport).

Ponadto TEXA udostępnia sklep wirtualny, dostępny z panelu oprogramowania, dzięki któremu można wysłać wniosek o aktywację różnorodnych aplikacji przydatnych podczas napraw.

Aby odkryć pełny zakres usług TEXA, kliknij na poniższy link.
 
WEJDŹ W ŚWIAT