SZUKAJ URZĄDZENIA
ROZWIĄZANIA DLA
TYP PRODUKTU
ROZWIĄZANIE
TYP PRODUKTU
  • JEDNOSTKI WYŚWIETLAJĄCE
  • DIAGNOSTYKA
  • POMIARY
  • ANALIZA EMISJI SPALIN
  • ZDALNA DIAGNOSTYKA
  • STACJE KLIMATYZACJI
  • HEADLIGHT ANALYSIS
  • DEZYNFEKCJA
FUNKCJE
OPROGRAMOWANIE


ADAS

Rozwiązania TEXA
do kalibracji kamer i radarów

 

Specjaliści w kalibracji systemów ADAS

Systemy ADAS (Advanced Driver Assistance Systems – Zaawansowane Systemy Wspomagania kierowcy), zaprojektowane w celu zapewnienia bezpieczeństwa i zwiększenia komfortu jazdy, są coraz powszechniejsze w pojazdach nowej generacji.
Kamery, radary, lidary i inne czujniki ADAS wymagają ponownej kalibracji w przypadku ich wymiany, ale także w przypadku przeprowadzania interwencji polegających na wymianie przedniej szyby i zderzaka, naprawie zawieszenia, regulacji geometrii zawieszenia, zmianie rozmiaru opon czy wymianie sterownika silnika itd... czyli czynnościach mających wpływ na działanie systemów ADAS.
Umiejętność prawidłowego przeprowadzania napraw w obszarze kalibracji systemów ADAS, ma kluczowe znaczenie w zakresie jakości usług oferowanych klientom i podążania za rozwojem rynku.
Narzędzia TEXA umożliwiają wykonanie kalibracji statycznych i dynamicznych oraz zapewniają precyzyjne przywrócenie poprawnego działania systemów ADAS zapewniając bezpieczeństwo kierowcom oraz mechanikom wykonującym diagnostykę i kalibrację.
Oprogramowanie IDC5 dzięki dostępności specjalnych kart pomocy, dedykowanych poszczególnym pojazdom, prowadzi mechanika krok po kroku przez wszystkie etapy napraw i zapewnia bardzo szerokie pokrycie CAR i TRUCK, o co najmniej 30% wyższe w stosunku do innych rozwiązań dostępnych na rynku.
Ponadto, aby poznać wszystkie sekrety systemów ADAS, dział TEXAEDU opracował dwa dedykowane szkolenia specjalistyczne: D9C i D9T.
 

JESTEM ZAINTERESOWANY

PREZENTACJĄ PRODUKTU I PROSZĘ O KONTAKT!

 

 

 

 

Wszechstronne wsparcie,
bez którego się nie obejdziesz

TEXA wspiera profesjonalne warsztaty w naprawach zaawansowanych podzespołów aktywnego bezpieczeństwa i proponuje im kompletną oraz wielomarkową ofertę, która obejmuje:


- RCCS 3 (Radar and Camera Calibration System 3) - Zestaw do kalibracji kamer i radarów dostępny w dwóch wersjach
- CCS (Camera Calibration System) - Zestaw do kalibracji kamer
- Szeroki wybór paneli i akcesoriów
- Kit ADAS TRUCK - Zestaw ADAS do samochodów ciężarowych
- Specjalistyczne szkolenie

 

 

 



RCCS 3

dwie wersje urządzenia o najwyższej jakości

Konstrukcja zaprojektowana i opracowana przez TEXA jest dostępna w dwóch wersjach: RCCS 3 z monitorem i RCCS 3 z Panelami.

Obie zawierają najnowocześniejszą technologię konstrukcyjną i wyjątkowe podzespoły.
RCCS 3 z Monitorem jest najlepszym rozwiązaniem pod względem wydajności i szybkości działania, ponieważ wykorzystuje cyfrowe obrazy paneli, podczas gdy RCCS 3 z Panelami jest zaprojektowany do ich fizycznego zastosowania.

Zestawy TEXA gwarantują szerokie możliwości zastosowania dzięki prostej, szybkiej i precyzyjnej regulacji oraz opcji ich użycia zarówno z urządzeniami do regulacji geometrii zawieszenia pojazdu, jak i w trybie pozycjonowania optycznego.
Dwie wersje, dwa różne podejścia do pracy, ale jeden wynik: maksymalne bezpieczeństwo kierowcy i operatora wykonującego kalibracje, co jest możliwe dzięki dużej łatwości w obsłudze i precyzji systemu RCCS 3.

 

 

RCCS 3 z Monitorem


RCCS 3 z Panelami


 

 



RCCS 3 z Monitorem

cyfrowa innowacja do kalibracji systemów ADAS

 


 

RCCS 3 z Monitorem to nowy zestaw TEXA do kalibracji radarów, lidarów, kamer i czujników wykorzystujący cyfrowe obrazy paneli.
Jest wyposażony w 75-calowy ekran o rozdzielczości 4K, który zapewnia optymalną wizualizację paneli, przy zachowaniu proporcji 1:1, zgodnie ze specyfikacjami producentów pojazdów.
Ponadto koniecznie należy podkreślić fakt, że nie deformuje on ani nie zmienia rozmiarów oryginalnych paneli.
W ten sposób warsztat może mieć pewność, że stosuje najbardziej poprawne i bezpieczne rozwiązania, i nie ryzykuje zmiany zachowania pojazdu na drodze.
RCCS 3 przy współpracy z oprogramowaniem IDC5 prowadzi operatora, krok po kroku, do szybkiej i automatycznej identyfikacji pojazdu. Panel jest wybierany i ustawiany na monitorze, bez ryzyka popełnienia błędu.
Dzięki ciągłym aktualizacjom oprogramowania, które regularnie udostępniają nowe pojazdy i panele, a także niezbędnym kartom pomocy przygotowanym dla poszczególnych marek i modeli pojazdów, użytkownik ma pewność, że wykona wszystkie operacje z najwyższą precyzją i zaleceniami producenta a dodatkowo skorzysta z niebywałego pokrycia pojazdów.
Cyfryzacja paneli pozwala ponadto znacznie zaoszczędzić przestrzeń warsztatową, potrzebną na przechowywanie tradycyjnych paneli.

 

 

 

 

 

PROPORCJA 1:1

Zgodna ze specyfikacjami
producentów pojazdów

SOLIDNY

ale łatwy
w obsłudze i regulacji

PROSTY W UŻYCIU

dzięki cyfrowym panelom

 

 

 

 

 

 

Inteligencja i bezpieczeństwo
dzięki wbudowanemu Mini PC

 


Konstrukcja zestawu RCCS 3 z Monitorem została zintegrowana z Mini PC, który gwarantuje zastosowanie inteligentnego systemu synchronizującego doskonałe zasoby oprogramowania IDC5 z zestawem do kalibracji TEXA.
Obrazy paneli są przesyłane i pozycjonowane automatycznie, zgodnie z dokonanym wyborem pojazdu.
Ich wizualizacja odbywa się w liniowym, bezpiecznym i szybkim procesie.

 

 

 

 

 

 

 

Mobilność i regulacje
precyzyjne, łatwe i szybkie

 

RCCS 3 zbudowany jest z solidnego wspornika głównego z elektryczną regulacją wysokości. Dzięki praktycznym pokrętłom można go łatwo przechylać na boki i do przodu.

Ponadto pokrętło i poziomica laserowa pozwalają na wykonywanie nawet milimetrowych ruchów bocznych.
Ponad ramą urządzenia znajduje się dodatkowy wskaźnik laserowy, pomocny w ustaleniu środka pojazdu, poprzez wycelowanie wiązki lasera w przednie logo pojazdu. Poprzeczna belka regulacyjna jest wyposażona w dwa dalmierze i przesuwany odbłyśnik, przy czym ten ostatni posiada centralny laser do ustawiania zestawu względem radaru czołowego.

RCCS 3 można w łatwy sposób przemieszczać w warsztacie dzięki obrotowym kółkom, w które jest wyposażony.
Takie wyposażenie technologiczne pozwala na prawidłowe ustawienie RCC3 w stosunku do pojazdu oraz podłoża zachowując przy tym łatwość obsługi, absolutną precyzję i całkowite bezpieczeństwo.

 

Regulacja pionowa

Regulacja boczna
tylko w wersji z monitorem

Pochylenie do przodu
tylko w wersji z monitorem
Pochylenie boczne

 

 

 

 

Absolutna dokładność
Kompletna realizacja zlecenia
  

Należy podkreślić, że przed przystąpieniem do czynności związanych z kalibracją, należy nie tylko zadbać o prawidłowe ustawienie RCCS 3 względem pojazdu, ale konieczne jest sprawdzenie prawidłowego ustawienia geometrii zawieszenia pojazdu.

Z tego względu, warsztatom chcącym zaoferować swoim klientom pełną i wysoce profesjonalną usługę, zaleca się doposażenie zestawu RCCS 3 (w obu wersjach), w cztery elektroniczne czujniki CCD, które mogą być montowane zarówno na kołach za pomocą uchwytów do mocowania na obręczy koła, jak i na konstrukcji RCCS 3.

Lekkość czujników i brak przewodów połączeniowych pomiędzy przednimi a tylnymi czujnikami zapewniają najwyższą wygodę użytkowania oraz absolutną precyzję pomiaru kątów zawieszenia pojazdu.

Po prostu pełna obsługa i zadowolony klient.

 

 

 

 

Oprogramowanie
do pozycjonowania zestawu i kontroli zbieżności kół

 

Wysoką dokładność tego systemu zapewnia także zastosowanie oprogramowania TOE AND THRUST ANGLE CHECK, które pozwala na wykonanie, w kilku prostych krokach, dwóch typów operacji:
- szybkiej kontroli ustawienia RCCS 3 względem geometrycznej osi jazdy pojazdu i posadzki warsztatu, oraz
- weryfikację zbieżności kół.

Te procedury są kluczowe dla przygotowania samochodu do kalibracji kamer i/lub radarów.

Elektroniczny sensor CCD z wbudowanymi czujnikami na podczerwień


  

 

 

 

Jak to działa

Operator przystępuje w pierwszej kolejności do montażu czterech czujników CCD na kołach i przeprowadza kontrolę ustawienia zbieżności pojazdu. Następnie zdejmuje dwa czujniki CCD z przedniej osi pojazdu i umieszcza je na belce regulacyjnej RCCS 3, w celu prawidłowego ustawienia zestawu względem geometrycznej osi jazdy (względem tylnej osi pojazdu).

Poniżej znajduje się praktyczny przykład ustawiania zestawu i zbieżności kół z wykorzystaniem dedykowanego oprogramowania:

 

 

 

 

 

 

 

 

Wysoka wydajność
również przy ustawieniu optycznym

 

RCCS 3 może wykorzystać także wysoce wydajny tryb ustawiania optycznego.
Ta konfiguracja wykorzystuje rodzaj uchwytów montowanych na oponie i umożliwia szybkie i precyzyjne wykonanie wszystkich czynności związanych z kalibracją kamer i radarów.

 

 
W celu ustawienia pojazdu wykorzystuje się dwa laserowe dalmierze, zamontowane na belce poprzecznej zestawu kalibracyjnego, kierując promień lasera na dwie tabliczki pomiarowe.


Technologia laserów najnowszej generacji
Dalmierze zastosowane przez TEXA są rozwiązaniem, które sprosta najbardziej wymagającym oczekiwaniom profesjonalnej i precyzyjnej obsługi, jakich oczekują warsztaty na całym świecie.

 

 

 

 

 

 

Oprogramowanie IDC5
Idealne dopasowanie do potrzeb

 

Zestawy kalibracyjne TEXA należy stosować w połączeniu z oprogramowaniem diagnostycznym IDC5, dzięki czemu wykonanie wszystkich operacji staje się szybkie i skuteczne.
Oprogramowanie zawiera karty pomocy przygotowane dla poszczególnych marek i modeli pojazdów. Informacje zawarte w kartach pomocy prowadzą operatora krok po kroku przez wszystkie etapy kalibracji gwarantując poprawność ustawienia: wysokości panelu, odległości od pojazdu, pozycji zestawu względem pojazdu.
Po zakończeniu kalibracji oprogramowanie proponuje wydruk raportu z przeprowadzonych operacji, który może zostać przekazany klientowi.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

RCCS 3 z Panelami

Wersja z panelami
tradycyjnymi


Jak już wspomnieliśmy, RCCS 3 można również zakupić w konfiguracji „podstawowej”, która posiada te same wyjątkowe funkcje, co bardziej zaawansowana wersja, ale wymaga użycia tradycyjnych paneli zamiast monitora. Umożliwia ona zastosowanie pełnej gamy paneli i akcesoriów TEXA przeznaczonych do kalibracji, w celu wykonania wszystkich operacji mających na celu maksymalne zadowolenie klienta.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

CCS

wielomarkowy zestaw do kalibracji kamer

 

 

 

System CCS (Camera Calibration System) został zaprojektowany tak, aby umożliwić optymalną kompletację w zależności od potrzeb każdego warsztatu. Składa się z solidnego wspornika, na którym mocowane są panele przeznaczone do poszczególnych marek pojazdów.
CCS przewiduje także opcjonalne zastosowanie maty z podziałką i dwóch podpór do wyznaczania osi kół za pomocą poziomicy laserowej.


Budowa zestawu sprawia, że jest on podstawowym rozwiązaniem, niezwykle prostym w obsłudze i łatwym do przemieszczania, nawet poza warsztatem.

CCS jest doskonałym rozwiązaniem dla warsztatów, które nie mogą stworzyć w swoim warsztacie stałego stanowiska do kalibracji kamer. Po zakończeniu kalibracji cała konstrukcja może być zdemontowana i odstawiona w dogodne miejsce.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Szeroka gama akcesoriów

aby usługa była kompletna

Rozwiązania ADAS firmy TEXA mogą być wykorzystywane w połączeniu z opcjonalnymi akcesoriami, które  umożliwią warsztatom kompletną obsługę elektronicznych systemów wspomagania kierowcy. Wśród nich znajdziecie:




ACS (All Around Calibration System - System Kalibracji Kamer 360°)


System ACS jest stosowany do kalibracji kamer 360° i ustawienia urządzenia „symulator Dopplera”* w pojazdach należących do Grupy VAG (AUDI, SEAT, SKODA, VOLKSWAGEN, LAMBORGHINI).
Rozwiązanie TEXA charakteryzuje się ogromną wygodą użytkowania, dzięki zastosowaniu kółek, które umożliwiają jego łatwe przemieszczanie.
PANEL DO KALIBRACJI IR I SYSTEMU NIGHT VISION



Dwa bardzo przydatne akcesoria, umożliwiające szybką, ale i precyzyjną kalibrację kamery termowizyjnej, odpowiednio w pojazdach marki Mercedes oraz Grupy VAG, które ją stosują. Podstawowe urządzenie z punktu widzenia bezpieczeństwa ruchu drogowego, ułatwiające kierowcy wczesne rozpoznawanie osób lub zwierząt po nastaniu zmroku. Umieszczony z przodu pojazdu przyrząd IR Calibration Target symuluje obecność obiektu emitującego ciepło.
 
 
ODBŁYŚNIK DO KALIBRACJI RADARU MARTWEGO POLA


To podstawowe narzędzie umożliwiające wykonanie kalibracji radarów ultradźwiękowych montowanych w pojazdach takich marek jak HYUNDAI, HONDA, KIA, LEXUS, MAZDA, MITSUBISHI, SUBARU, TOYOTA. Składa się z metalowego stożka odbłyskowego, lasera oraz kątomierza, który jest pomocny podczas prawidłowego ustawiania stożka. Odbłyśnik opracowany przez TEXA jest uniwersalny, gdyż może być stosowany zarówno do radarów przednich, jak i tych bocznych oraz tylnych.
SYMULATOR DOPPLER 



To dodatkowe wyposażenie służy również do kalibracji radaru martwego pola. W tym przypadku mamy jednak do czynienia z aktywnym symulatorem, który reaguje na częstotliwość generowaną przez tylny radar pojazdów marki MAZDA i Grupy VAG.
MATY DO KALIBRACJI 360° W TOYOTA, LEXUS, SCION I SUZUKI


Zestaw umożliwiający kalibrację systemu 360° w pojazdach TOYOTA, LEXUS, SCION i SUZUKI wyposażonych w tę technologię.

 

 

 

 

Panele i akcesoria do kalibracji

Zestaw RCCS 2 do celów kalibracji systemów ADAS wykorzystuje ponad 30 paneli i innych akcesoriów właściwych dla poszczególnych zastosowań, które umożliwiają łącznie obsługę licznych modeli 42 producentów pojazdów.
Skontroluj szerokie i stale aktualizowane pokrycie ADAS:

 

 

 

 

 

Zestaw do kalibracji ADAS TRUCK

do samochodów ciężarowych


Znaczenie systemów ADAS dla bezpieczeństwa uczestników ruchu drogowego ma jeszcze większe znaczenie  w przypadku samochodów ciężarowych. Niezwykle istotne staje się przestrzeganie określonych zachowań, takich jak na przykład zachowanie odległości od poprzedzającego pojazdu, przestrzeganie ograniczeń prędkość, metod wyprzedzania, a tym samym zmiany pasa ruchu czy bezpiecznego hamowania.
Dlatego wybrane marki samochodów ciężarowych i pojazdów dostawczych wymagają odpowiedniego sprzętu do wykonania prawidłowej kalibracji kamer, radarów czy czujników, które zarządzają pracą takich systemów jak na przykład: tempomat adaptacyjny, asystent pasa ruchu, zapobieganie kolizji czołowej czy zaawansowane hamowanie awaryjne.
Rozwiązanie TEXA składa się z paneli do kalibracji przeznaczonych dla poszczególnych marek pojazdów oraz systemu regulacji optycznej, który zawiera poprzeczkę pomiarową oraz laser, niezbędny do kontroli poprawnego pozycjonowania pojazdu względem zestawu, a następnie kalibracji radarów takich producentów jak: WABCO, TRW i TRW/Knorr.
Zestaw ADAS TRUCK zawiera również laserowe głowice pomiarowe, laser do regulacji Tempomatu Adaptacyjnego.
Oprogramowanie IDC5 jest niezbędnym elementem tego zestawu, ponieważ prowadzi operatora, krok po kroku, przez wszystkie etapy kalibracji, również w przypadku pojazdów, które wymagają procedury adaptacji dynamicznej na drodze.



 

 

Panele i akcesoria do kalibracji

Zestaw RCCS 2 do celów kalibracji systemów ADAS wykorzystuje ponad 30 paneli i innych akcesoriów właściwych dla poszczególnych zastosowań, które umożliwiają łącznie obsługę licznych modeli 42 producentów pojazdów.
Skontroluj szerokie i stale aktualizowane pokrycie ADAS:

 

 

 

 

 

 

 

Szkolenia TEXAEDU

Dla sektora ADAS

 

Szkolenia skierowane do klientów finalnych są szczególnie ważnym elementem oferty TEXA. Wiedza techniczna i późniejsze prawidłowe korzystanie z narzędzi diagnostycznych są dzisiaj zasadniczymi czynnikami sukcesu warsztatu samochodowego.
Metodyka naszych szkoleń opiera się na właściwych proporcjach pomiędzy teorią i ćwiczeniami praktycznymi na samochodach.
Ten ostatni element ma ogromne znaczenie, ponieważ integruje testy i symulacje za pomocą narzędzi diagnostycznych TEXA, stymulując bardziej aktywny i dynamiczny udział w szkoleniach oraz przyspieszając proces nauki.

 

 

 


D9C: DIAGNOSTYKA I KALIBRACJA SYSTEMÓW WSPOMAGANIA KIEROWCY - ADAS
CELE: zapoznanie się z charakterystyką techniczną oraz zasadami działania zaawansowanych systemów wspomagających kierowcę i stosowanymi w nich podzespołami: radary, lidary, kamery, kamery na podczerwień, czujniki ultradźwiękowe.
Poznania zasad działania takich systemów jak: Asystent Parkowania, Asystent Pasa Ruchu, Tempomat Adaptacyjny, Ostrzeżenie o kolizji przedniej, Identyfikacja znaków drogowych, Wykrywanie pieszego, Monitorowanie Martwego Pola, Night Vision i systemu wykrywania senności.
Pozyskanie umiejętności wykonania procedur diagnostycznych i wyszukiwania usterek przy pomocy narzędzia diagnostycznego; interpretacji strony błędów, parametrów, stanów, aktywacji i regulacji.
CZAS TRWANIA: 8 h (dostępne również on-line)

 

 

 


D9T: DIAGNOSTYKA I KALIBRACJA SYSTEMÓW ADAS TRUCK
CELE: Uczestnicząc w szkoleniu D9T można zapoznać się z charakterystyką techniczną
oraz zasadami działania zaawansowanych systemów wspomagających kierowcę pojazdów ciężarowych, takich jak ostrzeżenie o zmianie pasa ruchu, tempomat adaptacyjny, monitorowanie martwego pola.
Ponadto moduł dydaktyczny pozwala zapoznać się podzespołami stosowanymi w tych rozwiązaniach oraz ich rozmieszczeniem w pojeździe: radar, kamera wielofunkcyjna, czujniki i siłowniki, kamera na podczerwień, czujniki ultradźwiękowe. Szkolenie obejmuje również prezentację praktycznych przykładów kalibracji statycznej i kalibracji dynamicznej z wykonaniem procedur diagnostycznych i rozwiązań problemów za pomocą
oprzyrządowania TEXA.
CZAS TRWANIA: 8 h (dostępne również on-line)