Twoje auto nie przeszło badania technicznego? Oto prosty trik, który uratuje Twój silnik i portfel!

Coraz bardziej rygorystyczne normy emisji spalin sprawiają, że wielu kierowców napotyka problem podczas badania technicznego swojego pojazdu. Diagnosta na Stacji Kontroli Pojazdów (SKP) ma obowiązek odrzucić pojazd, jeśli emisja spalin przekracza dopuszczalne normy. W takiej sytuacji kierowca otrzymuje tymczasowe zezwolenie na jazdę w celu naprawy pojazdu i ponownego przeprowadzenia badania. Jednym z innowacyjnych i skutecznych sposobów poprawy jakości spalin jest zastosowanie technologii wodorowania silnika, np. za pomocą urządzenia TEXA H2 Blaster.

Przepis prawny – emisja spalin a dopuszczenie pojazdu do ruchu
Podstawą prawną dotyczącą niedopuszczenia pojazdu do ruchu z powodu nadmiernej emisji spalin jest art. 81 ust. 11 Ustawy Prawo o ruchu drogowym (Dz.U. 1997 Nr 98 poz. 602 z późn. zm.). Zgodnie z przepisami, diagnosta może wydać negatywny wynik badania technicznego w przypadku, gdy emisja spalin przekracza wartości graniczne określone w rozporządzeniu Ministra Infrastruktury dotyczącym warunków technicznych pojazdów. Wówczas właściciel pojazdu ma obowiązek naprawić usterki i poddać auto ponownemu badaniu technicznemu.

Proces badania spalin na SKP
Podczas badania technicznego pojazdu diagnosta używa analizatora spalin (dla silników benzynowych) lub analizatora zadymienia (dla silników wysokoprężnych). Wyniki pomiarów porównywane są z dopuszczalnymi normami emisji. Jeśli zostaną przekroczone, diagnosta wydaje negatywny wynik badania technicznego i tymczasowe pozwolenie na jazdę wyłącznie w celu naprawy pojazdu. Taka sytuacja generuje dodatkowe koszty oraz czasochłonność dla właściciela pojazdu.

Wodorowanie silnika jako skuteczna metoda poprawy jakości spalin
Przy założeniu, że nasz pojazd nie wykazuje ewidentnego uszkodzenia silnika lub układu wtryskowo/zapłonowego, to mamy ogromne szanse, że po wykonaniu procesu wodorowania silnika, uzyskamy optymalne warunki spalania co umożliwi przejście badania technicznego. Wodorowanie silnika to proces, w którym do układu dolotowego silnika wprowadzana jest mieszanka wodoru i tlenu. Zabieg ten skutecznie oczyszcza wnętrze jednostki napędowej z nagromadzonych osadów węglowych, które są jednym z głównych źródłem problemów związanych z emisją spalin. Wodorowanie jest szczególnie efektywne w przypadku starszych pojazdów, które z biegiem czasu tracą zdolność spalania paliwa w sposób czysty i efektywny.

Urządzenia takie jak TEXA H2 Blaster pozwalają na precyzyjne przeprowadzenie tego procesu w zaledwie 60 minut (wydłużenie procesu przynosi jeszcze lepsze rezultaty). Po zabiegu znacznie poprawiają się parametry pracy silnika, a emisja szkodliwych substancji, takich jak tlenki azotu (NOx) czy cząstki stałe, zostaje zredukowana.

Zalety wodorowania silnika

  1. Przede wszystkim proces ten nie wymaga demontażu elementów silnia oraz stosowania chemii czyszczącej. Proces wodorowania jest bezinwazyjny dla silnika i układu wydechowego.
  2. Redukcja emisji spalin: Oczyszczenie komory spalania i elementów mających styczność z gazami spalinowymi skutkuje obniżeniem emisji CO, HC, NOx oraz cząstek stałych co może pozwolić uzyskać pozytywny wynik badania technicznego w zakresie emisji spalin.
  3. Poprawa osiągów silnika: Usunięcie nagaru przywraca pierwotną sprawność jednostki napędowej.
  4. Oszczędność paliwa: Silnik pracujący efektywnie spala mniej paliwa.
  5. Poprawa jakości pracy silnika na biegu jałowym

⚠ Przykład zastosowania wodorowania ⚠


Wyobraźmy sobie sytuację, w której kierowca zgłasza się na SKP w celu przeprowadzenia badania technicznego. Podczas badania diagnosta stwierdza, że emisja CO w przypadku pojazdu benzynowego znacznie przekracza dopuszczalne normy. Właściciel auta decyduje się na wodorowanie silnika w pobliskim serwisie. Po zabiegu emisja spalin spada do poziomu akceptowalnego, a pojazd przechodzi ponowną kontrolę techniczną bez problemów.

Podsumowanie

Technologia wodorowania silnika, realizowana przy użyciu urządzeń takich jak TEXA H2 Blaster, stanowi innowacyjne i efektywne rozwiązanie problemu nadmiernej emisji spalin. Dzięki temu kierowcy mogą uniknąć negatywnego wyniku badania technicznego, co pozwala zaoszczędzić czas i pieniądze. Jednocześnie dla utrzymania swojego silnika w dobrej kondycji, w pojazdach z większym przebiegiem zalecana jest profilaktyka polegająca na wykonaniu procesu wodorowania w trakcie wymiany oleju. Profilaktyka taka zapewni twojemu silnikowi optymalne warunki pracy, co również wiąże się z optymalnym spalanie co = zmniejszone zużycie paliwa. W sytuacji rosnących wymagań ekologicznych oraz zaostrzenia przepisów, wodorowanie silnika staje się nie tylko inwestycją w stan techniczny pojazdu, ale także w czystość środowiska.

Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej na temat procesu wodorowania, odwiedź stronę H2 Blaster.

Video

ARCHIWUM:

UDOSTĘPNIJ: