W dobie dynamicznego rozwoju technologii motoryzacyjnych, zaawansowane systemy wspomagania kierowcy (ADAS) stają się nieodłącznym elementem nowoczesnych pojazdów. Ich obecność znacząco podnosi poziom bezpieczeństwa na drogach, ale jednocześnie stawia przed warsztatami samochodowymi nowe, często złożone wyzwania diagnostyczne i serwisowe. Kalibracja kamer, radarów czy czujników wymaga nie tylko precyzyjnego sprzętu, ale i specjalistycznej wiedzy.
O tym, które procedury kalibracyjne sprawiają warsztatom najwięcej trudności oraz jak firma TEXA wspiera mechaników w ich codziennej pracy, tłumaczy Kamil Broncel – ekspert w dziedzinie ADAS.

Jakie procedury kalibracyjne są najbardziej problematyczne dla warsztatów i jak Texa pomaga sprostać tym wyzwaniom?
W jaki sposób oprogramowanie diagnostyczne ewoluuje, aby nadążyć za szybkim rozwojem systemów ADAS?
Oprogramowanie żyje i jest rozwijane wraz z technologiami stosowanymi przez producentów w pojazdach samochodowych. Nasz dział rozwoju nieustannie śledzi rynek i opracowuje diagnostykę oraz procedury kalibracyjne tak szybko jak jest to możliwe nawet dla samochodów, które dopiero co opuściły bramy dealera dostarczając aktualizacje na rynek w sposób ciągły. Rozwój następuje zarówno na płaszczyźnie poszerzania oprogramowania o nowe marki i modele pojazdów oraz dedykowane Karty Techniczne i bazy danych, jak również poprzez stałe poszerzanie jednej z najbogatszych gam akcesoriów potrzebnych do kalibracji. Mam tu na myśli nie tylko panele, które w ramach abonamentu Texpack dostarczane są klientowi w formie elektronicznej nieodpłatnie i natychmiast po ich wdrożeniu, ale również stożki, tablice Night Vision, Head up czy maty do kamer 360°. Rozwijamy współpracę z producentami pojazdów, aby w całkowicie legalny sposób móc odblokowywać, tzw. „bramki bezpieczeństwa SGW”, które w sposób cyfrowy chronią pojazd przed nieautoryzowanymi operacjami. Bezpośrednio w oprogramowaniu IDC6 TEXA dostępny jest także raport w wykonanej kalibracji, który można wydrukować i przekazać klientowi czy ubezpieczalni. Należy także pamiętać, że systemy ADAS objęły zarówno pojazdy osobowe jak i dostawcze, ciężarowe i motocykle; TEXA, jako jeden z niewielu producentów obecnych na rynku dostarcza kompleksowe rozwiązania dla wszystkich tych środowisk, zarówno na płaszczyźnie oprogramowani jak i potrzebnego sprzętu i wsparcia posprzedażnego.